ummi ku sayang di tanah suci

Saturday, November 21, 2009
hari ni.. 21 nov 2009. jam menunjukkan pukul 8.08 pagi. bermakna, dah 4 hari ummi telah pergi meninggalkan aku..ummi pergi ke tanah suci, makkah al-mukarramah bagi menunaikan rukun islam yang ke-5.
ummi, akhi sayang ummi.. akhi doakan semoge ummi dapat haji mabrur..amenn.. ('',)


catatan ini, khas aku coretkan untuk ummi yg ku sayang..

nov 17.

hari ini hari selasa. lokasi aku ialah di kompleks tabung haji, kelana jaya. waktu di Malaysia adalah jam 1100. aku mengucapkan selamat tinggal kepada semua orang yang berada di sini menemani ku buat kali terakhir..ucapan selamat tinggal sebelum aku pergi.. terima kasih kerana berada di sini, di saat ini..

my beloved husband-abi, and all my lovely children: (1) abg long, & his family-his wife, sakeenah, and his daughter, putri maryam. (2) akak & her family-her husband, fadil, and her son, ahmad fareed mu'iz. (3) akhie (6) chu, (7) aalaa'. and not to forget (4) ukhtie & her family in sabah- her husband, azrul & baby in belly & (5) chik, .. And to ibu, ateh with her kids rauf & radhi, adik, & Tok cu. I love you guys & all my family out there which I didn't mention here..very very much! Ya Allah, panjangkanlah umurku, dan pertemukan lah aku dengan mereka ini semula. amenn..

suami ku tercinta


anak bongsu ku- aalaa'


with akak's family, fadil & ahmad fareed mu'iz


sakeenah, maryam & chu


abg long & maryam


kemudian, aku pun melangkah masuk ke dalam bangunan tabung haji dengan langkah yang berat.. berat untuk meninggalkan keluarga ku yang tercinta..dan juga dengan langkah yang amat gembira..gembira kerana aku berpeluang untuk pergi ke rumahMu Ya Rabb.. Ya Allah, peliharalah daku dan berikan limpah rahmatMu kepadaku sepanjang perjalanan ku nanti menuju RumahMu..

aku pun beratur menunggu giliran untuk pemeriksaan. luggage yang ku bawa di scan oleh pegawai bertugas. sejurus selepas itu, aku di berikan passport khas bagi jemaah haji. luggage ku kemudian nya di timbang dan aku siap di check-in untuk flight di KLIA. Pegawai bertugas kemudian nya memberi taklimat kepada ku dan jemaah haji yang lain sebelum bertolak ke KLIA. kira-kira dalam masa setengah jam, segala urusan selesai dan kami pun bertolak ke KLIA.

bersambung...

tika ini, aku masih menunggu sms seterusnya dari ummi..gamaknya, ummi sedang beribadah atau berehat..jam berapa ya di sana? abi cakap, beza masa antara malaysia dan makkah adalah 6 jam..jadi, jam di sana ketika ini adalah pukul 2 pagi?! wah, tengah malam buta rupanya..pada waktu begini, kebanyakan manusia biasanya sedang tidur.. apa2 pun yg ummi sedang lakukan, akhi doakan semoga semua amalan ummi di terima oleh Allah.. amenn..

2 comments:

  1. din said...:

    ya akhi =), ummi nta bkn pergi meninggalkan nta..tp pergi dgn lebih dekat lg menghadap Allah taala...beze tuh..apa2 pun, ucapan selamat sejahtera utk ummi nta, moga2 apa didoakan dan dihajati, ditunaikan Allah. (lebih2 lagi hajat nta utk berkeluarge..hehe)

  1. . said...:

    ameen..stuju2..:))

Post a Comment

 
© Love My Family | The Blog Full of Games |