Perhimpunan Karisma Nasional (PKN) 2010

Monday, January 10, 2011
Masa: 1.30 petang
Tempat: Podium Bawah
Suhu (badan): 39 Degree celcius

Alhamdulillah, aku diberikan peluang dan izin oleh Allah untuk berbahas di Perhimpunan Karisma Nasional (PKN) 2010 yang berlangsung pada 8 Januari 2011 di dewan KLIUC mewakili Karisma Perak. Ini merupakan kali ke-2 aku menghadiri PKN. kali pertama sebagai pemerhati setia. ^_^

hah,ape la yg aku cakap tu..

antara poin2 dalam ucapan perbahasan aku adalah seperti berikut:
1. kita berukhuwwah atas dasar iman, untuk mendapat rahmatNYA. (49:10)
2. RF1 mesti diteruskan, RF2 mesti dimulakan, RF mesti difikir2 kan bagi setiap lokaliti untuk mencapai FIDAK 2015.
3. perjuangan tetap diteruskan sekalipun KARISMA dibubarkan
4. muhasabah diri dalam konteks memandang/melihat orang lain demi perkukuh kesatuan. (49:11 & 12)
5. tanam sifat ihsan (hadith 2, kitab hadith 40 imam nawawi) untuk bergelar mahasiswa pemimpin masa hadapan.
6. lihat dan tanya pada diri: "aku kah pemimpin mahasiswa / negara / dunia ini pada masa hadapan?" siapakah penolong agama Allah?

PKN10 menyaksikan 11 pembahas mewakili negeri,daerah dan IPT masing2. PKN10 juga menyediakan anugerah pembahas terbaik! teka sape dapat?! jeng..jeng..jeng..

"anugerah pembahas terbaik jatuh kepada...Marwan Abdullah! Karisma Gombak"

"alaa,ingat aku yang dapat!huhu~"

jangan perasan diri!aku bukan pembahas terbaik kat PKN10~ LOL..

tak kenal Marwan yg mane? tu die yg pakai baju coklat tu, paling depan dengan kamera ni..

sorila saudara Marwan.aku takde gambar official ko amek hadiah kt stage.


terima kasih yang tak terhingga kepada sahabat2 seperjuangan yang sudi datang & juga yang tak diberi izin untuk datang, kerna memberi sokongan padu kepada aku, do'a dan sebagainya..
tanpa anda semua..

dari kiri: akh Zubayr, myself, akh Bashir, akh Izzudin (baju pengantin tanpa brooch di songkok~), akh Anas (pemerhati tetap), akh Nasim, Dr Ahmad Z (menggantikan tempat akh Afifi), akh Khairul Fadli (menggantikan tempat akh Asyraf-takbir!), akh Abdullah Omar, akh Muhammad KB, akh Fitri (menggantikan tempat akh Khairudin), akh imran, dan akh muadz.

gugup aku berbahas kat depan tu tau.huhu..

ape2 pun,syukur alhamdulillah atas segalanya.

teruskan perjuangan anda walau dimana jua berada..


1 comments:

  1. Bashir IbnDzul said...:

    salam, takde update baru?

Post a Comment

 
© Love My Family | The Blog Full of Games |